Agenda

timeline_pre_loader
WARSZTATY
8:00 - ... Rejestracja

Czy zrównoważone ekosystemy to utopia?

W trakcie warsztatu wspólnie pochylimy się nad złożonością struktury interesariuszy oraz propozycją wartości w złożonym ekosystemie. Na podstawie kilku obszarów codziennego życia zastanowimy się nad zrównoważonym rozwiązaniem, które nie zapomina o potrzebach ich uczestników, również tych często marginalizowanych. Jako uczestnik dowiesz się jak szeroko należy patrzeć aby projekt miał pozytywny wpływ na całą otaczającą rzeczywistość.
Szymon Staniszkis
08:00 – 10:45

Myślenie Wizualne od podstaw

Szkolenie „Myślenie Wizualne” od podstaw” jest zbiorem podstawowych informacji i ćwiczeń potrzebnych do rozpoczęcia swojej przygody z Myśleniem Wizualnym i wdrażania jego elementów oraz metod w życie zawodowe. Pozwala zrozumieć jak działa MW i jakie korzyści można osiągnąć, poprzez korzystanie z jego narzędzi. W czasie ćwiczeń praktycznych, uczestnicy nauczą się podstawowych elementów wykorzystywanych w MW, które pomogą im rozbudzić swój entuzjazm do praktykowania i budowania swoich umiejętności w tym zakresie. Wypracują indywidualny zbiór ikon tematycznych oraz bank dobrych praktyk możliwych do wdrożenia w ich pracy. Uczestnicy przekonają się ile mogą czerpać od innych, a także zapoznają się z przykładowymi ścieżkami rozwoju.
Jadźka
08:00 – 10:45
10:45 - 11:00 Przerwa

Szkicuj, krytykuj, iteruj. Design studio w praktyce.

Uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się z konkretnym wyzwaniem projektowym. Będą pracować w małych zespołach za pomocą design studio, czyli techniki pracy grupowej, służącej generowaniu wielu pomysłów poprzez szkicowanie, krytykowanie i iteracje. Wspólnie przekonamy się, w jaki sposób można wykorzystać synergię wiedzy i doświadczeń wielu osób do szybkiego wypracowania rozwiązań projektowych.
Paulina Rzymska, Magda Bocheńska
11:00 – 13:45

Badaj, nie gadaj! Metody badawcze niezbędne w diagnozie potrzeb

Czy potrzeba, którą ma zaspokoić usługa, faktycznie istnieje? Jak wygląda kontekst użycia produktu? W jaki sposób poprowadzić rozmowę, by odpowiedzi na zadawane pytania dawały jak najlepszy obraz sytuacji?

Nie da się dobrze zaprojektować produktu czy usługi w oderwaniu od użytkownika. To wiadomo.
Podczas warsztatu dowiecie się, w jaki sposób dobierać metodę badawczą, by lepiej zrozumieć ludzi, a Wasze usługi czy produkty były potrzebne, efektywne i skuteczne. Usłyszycie o zasadach dobrego wywiadu pogłębionego i przetestujecie jego elementy w praktyce.
Ania Tylikowska
11:00 – 13:45

Bankowość mobilna bez aplikacji bankowej – projektowanie dla przyszłych pokoleń.

Z każdym rokiem do grona klientów banków dołączają coraz młodsze osoby. Ich zachowania, cele i motywacje często są odmienne od potrzeb osób od nich starszych i bardziej doświadczonych. W ramach warsztatów wraz z uczestnikami będziemy zastanawiać się nad tym, czy współczesne aplikacje bankowe spełnią oczekiwania „młodych”.
Celem warsztatu jest zaprojektowanie przez uczestników rozwiązań bankowych na urządzenia mobilne, możliwych do wdrożenia jako funkcjonalności innych popularnych aplikacji. Będziemy projektować wykorzystując paper prototyping.
Bartłomiej Frączyk, Paweł Haltof
11:00 – 13:45
KONFERENCJA
13:30 - ... Rejestracja
14:30 - 15:00 Rozpoczęcie konferencji

Projektowanie zrównoważone, gdy... nie ma czasu pomyśleć

Sukces lub porażka produktu często jest już przesądzona, zanim zostanie postawiona pierwsza kreska w projekcie. Nikt nie wie, czy tworzony produkt okaże się sukcesem. Strach przed porażką, żądza zysków i zwykłe ludzkie problemy często towarzyszą pracy projektanta.
Jak na tym polu walki nie stracić z oczu użytkownika? Jak tworzyć świetnie zarabiajace produktu, które nie krzywdzą ludzi? Jak projektować z myślą o lepszym jutrze? Jak połączyć górnolotne ideały naszej pracy z brutalną rzeczywistością, żeby zbudować długotrwałą wartość dla społeczeństwa? Na te i inne pytania odpowiem w swojej prezentacji.
Adam Michalski
15:00 – 15:40

Korpo - czy wspiera zrównoważony design?

Wydawać by się mogło że duże korporacje z listy TOP 500, a szczególnie te, które handlują paliwami nie zwracają zupełnie uwagi na sprawy nie tylko zrównoważonego designu ale i ekologii. W mojej prezentacji pokażę że tak nie jest bazując nie tylko na produktach on-line’owych które pomagają zmniejszyć wpływ paliwa na środowisko ale także na bazie tego jak same produkty są projektowane i przygotowywane. Dodatkowo chcę pokazać też zrównoważone podejście do samego procesu projektowego – jak re-używalne komponenty aplikacji nie tylko wpłynęły pozytywnie na pracę zespołów developerskich ale także polepszyło user experience naszych użytkowników i klientów.
Przemek Pawełek
15:50 – 16:20

Proces projektowy - dążenie do doskonałości, czy próba opanowania chaosu?


George P. Box powiedział kiedyś, że każdy model jest błędny, ale niektóre z nich są przydatne. Procesy projektowe, o których możemy przeczytać w książkach, to również tylko modele, które w bardzo ogólny sposób wskazują w jaki sposób realizować projekty, by budować odnoszące sukcesy produkty. Tymczasem rzeczywistość projektowa jest niezwykle skomplikowana i nieraz od katastrofy i kompletnego chaosu dzieli nas tylko jeden krok. Czy praca w projekcie to podążanie za procesem, czy próba równoważenia i kierunkowania bardzo wielu sił? Jak reagować na nagłe zmiany w projekcie i mimo często wielkiej niepewności wychodzić z problemów obronną ręką? No i dlaczego wiedza na ten temat jest ważna z punktu widzenia projektanta? Na te pytania odpowiem podczas swojej prelekcji.
Paweł Nowak
16:30 – 17:00
17:00 - 17:30 Przerwa

Innowacja w UX – dlaczego się jej boimy i jak może popsuć nam biznes?

Interfejs, jako konstrukt komunikacji i interakcji między użytkownikiem a produktem, unifikuje się. Stworzenie użytecznego i efektywnego sklepu często nie jest już wyzwaniem projektowym. Każdy kolejny portal wygląda tak samo. Ba – 10 witryn największych agencji interaktywnych na świecie, 15 najbardziej znanych banków, wszystkie one wyglądają podobnie.
Dlaczego tak się dzieje? Czy powodem jest brak zdolnych i kreatywnych dizajnerów? Czy też zachowawczość biznesu? Czy w projektowaniu produktów istnieje jeszcze miejsce dla innowacji (która nie jest innowacją na poziomie skali biznesu, tylko innowacją w kontekście podejścia do architektury informacji, komunikacji)?
Podczas swojego wykładu pokażę, co determinuje innowacyjne podejście do projektowania, kiedy warto je zastosować, w jakim wymiarze i w jaki sposób. Przedstawię również historie sukcesów i porażek – kiedy innowacja odmieniła biznes, lub kiedy go zepsuła.
Igor Farafanow
17:30 – 18:00

Zrównoważone podejście do opieki zdrowotnej. Projektowanie emocji w szpitalu.

Wspólnie z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy zaprojektowaliśmy nową usługę w Szpitalu dziecięcym w Olsztynie. Celem projektu Service Design była poprawa doświadczeń rodziców i ich dzieci (pacjentów) podczas korzystania z wizyty ambulatoryjnej w poradni szpitala. Zwrócenie uwagi na wszystko, co wiąże się z emocjonalnym aspektem wizyty w szpitalu. W trakcie 8 miesięcy przeszliśmy cały proces SD łącznie z etapem prototypowania i testowania w naturalnych warunkach szpitala. Efektem czego powstało wiele nowych rozwiązań i zupełnie nowa usługa, którą będzie wdrażać.
Agieszka Mróz i Agnieszka Schroeder
18:10 – 18:40
18:40 - 19:00 Przerwa

Design for sustainability – Impact that matters

Nie zamykajmy się w dyskusji o narzędziach, procesie projektowym aplikacji i wytycznych dot. Użytecniości interfejsu użytkownika. Żyjemy w świecie Experience Economy, i jako projektanci doświadczeń możemy mieć ogromny wpływ na otoczenie – na biznes, użytkowników, ale także na to, co nie jest tak oczywistym obszarem naszych działań – środowisko, procesy społeczne, tkankę miejską czy edukację. Projektujemy doświadczenia – wywieramy wpływ. Wpływ, który ma znaczenie.
Wiesław Kotecki
19:00 – 19:40
19:40-20:00 Zakończenie konferencji

Prelegenci

szymon-sztaniskis-foto

Szymon Staniszkis

Na co dzień pracuje w ICONARIS gdzie jako Head of UX & Product Design zajmuje się planowaniem strategii dla produktów i usług, koncentrując się na potrzebach, problemach i ograniczeniach użytkowników. Zamienia wizje i idee w konkretne plany realizacji. Jako lider zespołów realizował projekty m.in. dla ING, Phillips, NC+, Asseco, Deloitte Consulting i Centralnego Ośrodka Informatyki. Jest absolwentem pierwszych roczników User Experience i Service Design na SWPS oraz Fotografii na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu.

natalia-kolowska-foto

Natalia Jadźka Klonowska

Moderatorka Wizualna, Trenerka Myślenia Wizualnego. Tłumaczy różnego rodzaju treści za pomocą prostych słów i rysunków. Mówca TEDxKatowice („Graphic Recording – jako narzędzie do efektywnej pracy z zespołem”). Od dwóch lat wykorzystuje Myślenie Wizualne w praktyce, w czasie warsztatów, konferencji, paneli dyskusyjnych, czy prac zespołów. W 2015 szkoliła się pod okiem samego Martina Haussmanna – twórcy bikablo®. Ukończyła cykl szkoleń Master Business Trainer (2013r.), doskonalących jej umiejętności trenerskie zdobyte podczas Szkoły Trenera ODiTK w 2011 r. Na swoich warsztatach przekazuje wiedzę na temat Myślenia Wizualnego – zasad działania, korzyści, podstawowych elementów i metod. Wspólnie z grupą wypracowuje możliwości zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w codziennych czynnościach. Udowadnia, że prosty rysunek ma zastosowanie praktyczne – m.in. w porządkowaniu i przekazywaniu informacji, tworzeniu (często nieoczekiwanych) rozwiązać, czy większym angażowaniu ludzi na spotkaniach. Swoją pracę podpiera wiedzą psychologiczną i doświadczeniem zdobytym na ponad 100 eventach i konferencjach, gdzie wykonywała zapis graficzny. Obecnie kończy drugi kierunek studiów – psychologię na Uniwersytecie SWPS w Wydziale Zamiejscowym w Sopocie, gdzie prowadzi badania dot. Myślenia Wizualnego.

magda-bochenska-foto

Magda Bocheńska

Projektantka doświadczeń w La Wonderlab. Z wykształcenia mgr inż. elektroniki, zajęła się projektowaniem doświadczeń, ponieważ chciała, żeby rozwiązania tworzone przez inżynierów stały się intuicyjne, proste i zrozumiałe. Pracowała dla takich marek jak Newsweek, Radio ZET, Rzeczpospolita i TUI. Ma doświadczenie w pracy z biznesem i z państwowymi instytucjami kultury. Marzy o świecie, w którym technologia i sztuka będą tak samo blisko ludzi.

paulina-rzymska-foto

Paulina Rzymska

Współzałożycielka firmy badawczo-projektowej La Wonderlab, wyspecjalizowanej w User Experience. Projektantka doświadczeń i konsultantka UX. Mentor i wykładowca na studiach podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS. Prelegentka konferencji takich jak UX Poland, Product Camp, WUD Trójmiasto, WUD Silesia i wielu innych. Z branżą interaktywną związana od 2007 roku. Zajmuje się projektowaniem interakcji, konsultingiem i szkoleniami z zakresu UX. Pracuje z liderami branży medialnej, telekomunikacyjnej, finansowej, ecommerce i wielu innych. Do tej pracy miała okazję realizować projekty m.in. dla Play, PKO BP, Leroy Merlin, Getin Bank, Newsweek, naTemat, AVON i wielu innych.

anna-tylikowska-foto

Ania Tylikowska

Pracowała dla takich marek jak http://hatalska.com/, Deutsche Bank, Ernst&Young. 10 lat doświadczenia w komunikacji produktów i usług, przez 5 lat opiekowała się tematem badań. Obecnie wspiera obszar projektowania usług w Strefie Startup Gdynia.

bartlomiej-fraczyk-foto

Bartłomiej Frączyk

Senior Designer i Team Leader w dziale User Experience. Projektowanie aplikacji i serwisów zaczął od swojego muzycznego startupu. Obecnie prowadzi zespoły projektowe i sam projektuje dla klientów z obszaru bankowości, takich jak mBank, Nordea, Emirates NBD, PKO BP.

pawel-haltof-foto

Paweł Haltof

Członek zarządu oraz dyrektor innowacji Efigence. Doświadczony projektant interfejsów UIUX i architektury informacyjnej dla bankowości detalicznej, korporacyjnej i mobilnej. Interdyscyplinarny lider zespołów projektowych, badacz User Experience i strateg innowacji Fintech. Z wykształcenia inżynier, psycholog i ekonomista, wykładowca studiów UXD i juror wielu konkursów dotyczących rozwiązań UX w spółkach kapitałowych i reklamie. Projektował i badał User Experience dla wielu międzynarodowych firm i najbardziej innowacyjnych banków, m.in. dla: mBank, ING, Alior Bank i Alior Sync, Idea Bank, Fiserv, ETX Capital oraz wielu firm także niefinansowych.

adam-michalski

Adam Michalski

Projektant i badacz z 9 letnim doświadczeniem. Autor rozwiązań, z których korzysta miliony Polaków miesięcznie. Pracował nad serwisami takimi jak Gratka.pl, Wakacje.pl, Nokaut.pl i naszemiasto.pl. Realizował projekty z klientami z Ameryki, Bliskiego Wschodu i Europy. Organizator WUD Trójmiasto czyli konferencji o UX i użytecznosci, wykładowca na Uniwersytet SWPS. Z wykształcenia psycholog, z pasji bloger UXAirForce.

przemek-pawelek-foto

Przemysław Pawełek

User Experience Architect w Circle K (obecnie w Polsce jeszcze Statoil), odpowiedzialny za dbanie o odpowiednie UX w Skandynawii, krajach nadbałtyckich i Polsce. W przeszłości projektował w Sabre Airline Solutions rozwiązania dla m.in.: American Airlines, Etihad Airways czy Air Canada. Współorganizator WUD Kraków. Pasjonat lotnictwa, podróży i nowych technologii.

nowy

Paweł Nowak

Z wykształcenia informatyk. Od 8 lat związany jest z branżą User Experience. Przez lata zdobywał doświadczenie pracując jako lider zespołu User Experience w firmie informatycznej Future Processing. Obcenie rozwija własną działalność konsultingowo-projektową pod marką Nowy. Jest pomysłodawcą i organizatorem konferencji World Usability Day Silesia (www.wudsilesia.pl). Wspólnie ze znajomymi prowadzi projekty społecznie zaangażowane, w których wykorzystuje design, by pomagać innym. Prowadzi szkolenia z zakresu projektowania UX, jest wykładowcą i mentorem na kierunku User Experience Design w SWPS Katowice. Czasami coś pisze na: www.nowy.me.

igor

Igor Farafanow

Współpracował z mniejszymi i największymi polskimi firmami internetowymi. Już w 2008 roku współodpowiedzialny za sukcesy biznesowe portali nf.pl. Projektował systemy społecznościowe, aplikacje SaaSowe, witryny produktowe, systemy ecommerce, aplikacje mobilne i desktopowe. Współtwórca i CEO Uxerii, trener usability i mówca.

agnieszka-mroz-foto

Agnieszka Mróz

Projektantka usług w Logisfera Nova. Wykorzystując metodologię service design oraz design thinking przeprowadziła procesy projektowe zarówno dla firm oraz instytucji publicznych. W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadziła kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń (w tym międzynarodowych) dot. kreatywności, projektowania usług, design thinking oraz edukacji pozaformalnej.

agnieszka-schroeder-foto

Agnieszka Schroeder

Projektant Service Design w firmie Logisfera Nova.
Definiuje problemy projektowe, bada potrzeby użytkowników, projektuje rozwiązania, prototypuje.

wieslaw-kotecki-foto

Wiesław Kotecki

Strateg UX z 11 letnim doświadczeniem w pracy dla przedsięiorstw kluczowych branż na 25 rynkach na całym świecie – w Europie, Azji, Ameryce. Załozyciel Uselab, przez 10 lat członek zarządu – obecnie po dołączeniu do Deloitte Digital, odpowiedzialny za rozwój usług w obszarze Experience Strategy and Design na terenie Europy Centralnej.

Realizował projekty m.in. dla Citi Bank, Deutsche Bank, Millenium Bank, mbank, BGŻ, ING Bank,Microsoft, Samsung, Mastercard, NOKIA, Telewizja Polska, T-mobile, Play, Polkomtel, Netia, Wolters Kluwer Polskal, Intercars, Asseco. Aktywny twórca polskiej i europejskiej społeczności UX – współtwórca i pomysłodawca UX Poland, członek komitetu organizacyjnego EuroIA, wieloletni wykładowca – m.in. na SWPS (UX Design), SGH, UW, Collegium Civitas.

Miał przyjemność dzielić się swoją wiedzą podczas prestiżowych konferencji w Polsce i zagranicą – m.in. TedX, UX Istanbul, Interaction South America (Buenos Aires), UX Cambridge, UX Poland, Internet Beta, WUD Silesia, WUD Wrocław, WUD na Pradze.

Jak dojechać

Podobnie jak w latach ubiegłych, tegoroczna konferencja WUD Trójmiasto odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym (PPNT)
(budynek III – Centrum Nauki EXPERYMENT), więc dojazd na wydarzenie nie powinien sprawić kłopotów.

Autobusy

Przystanek „Centrum Nauki Experyment”
21, 23, 24, 26, 27, 29, 105, 125, 152, 321, 326, 710, 740, G, R, S, Z

Szybka Kolej Miejska

Przystanek „SKM Redłowo”

Miejsca parkingowe

ul. Stryjska i ul. Łużycka
parking prz SKM Redłowo

Sponsor główny

dynatrace_logo_color_positive_vertical

Sponsorzy

polskapress

Partnerzy

ntd-logo-3000x3000
uxlabs
logotyp-jadzka-rysuje
az_logo
g4146

O WUD Trójmiasto

Czwarta trójmiejska edycja międzynarodowego cyklu konferencji World Usability Day (w skrócie WUD).

Tematem tegorocznego WUD jest Sustainable User Experience (UX).

Dla kogo?

Zapraszamy osoby pracujące w branży nowych technologii/IT, studentów, jak i wszystkich zainteresowanych tematem projektowania użytecznych produktów i usług.

Cel konferencji:

Celem konferencji jest popularyzacja wiedzy o użyteczności i user experience. Chcemy też pokazać na czym polega praca specjalistów użyteczności/UX.

Konferencja odbywa się pod patronatem CHI Polska. Jest to krajowy oddział ACM SIG-CHI, który skupia się na badaniu, projektowaniu i rozwiązywaniu problemów interakcji pomiędzy człowiekiem a komputerem.

Kontakt

Jeśli podczas konferencji będziesz miał problem, skontaktuj się z poniższymi osobami. Na pewno Ci pomogą!

null

Adam Michalski

null

Krzysiek Piwowar

null

Robert Warych

null

Michał Bączek